EL CAMÍ DE SANTIAGO PER CARRETERA DESDE BARCELONA AMB EL C.C.PROVENÇALENC

jueves, 6 de agosto de 2009

7a etapa 31 de juliol: Castrojeriz-Mansilla de las mulas (135km)

...7.30h....s’acabat U2.....sona la corneta del mòbil d’en Pere....ens aixequem a ritme més militar del que venia sent habitual....esmorzar.....i cap a Mansilla de las Mulas (Lleó). Avui entrem a Lleó...jo m’he mirat el mapa i he decidit que pararem a esmorzar a Cazuelitas, un dels darrers pobles de Burgos direcció Lleó, a l’equador de l’etapa.....La carretera es fa prou bé avui no hi ha cap port de muntanya malgrat que algunes pujadetes ho semblen veritablement...però passat l’equador el poble no arriba, anem passant pobles i més pobles...i Cazuelitas mai és el proper....on carai deu ser aquest poble!! Jo estava ben convençut que l’havia vist en el mapa...la gana comença a apretar i veiem una patrulla de la guàrdia civil...en Pere va a preguntar....ningú coneix Cazuelitas!! Finalment ens mirem el mapa...i era Calzadilla!!!!!! Ostres quina cagada nens!!! Ja us podeu imaginar, em van fer l’arakiri en mig de la carretera!! Des d’aquell moment i durant uns dies vaig rebre el sobrenom de ‘el cazuelitas’...i les conseqüents bromes...grrrrrrr.......Bé, anècdotes a part, esmorzem a San Nicolás del Real Camino, posem segell a les credencials i volem cap a Mansilla de las Mulas, a 40km d’arribar agafem un camí asfaltat, el propi del camí, sortint de la nacional tradicional. Per agafar-lo ens hem perdut per algun poble però res que no sigui subsanable. Ja en el nou camí, i seguint amb el dia creuat, noto massa les pedretes de la carretera, xDDD, he tornat a punxar, i com vaig punxar ahir, quina lògica més tonta la meva, avui no he agafat càmara, ni l’Asun ni en Xavi tenen de vàlvula llarga, i el cotxe avui va per lliure i no ens segueix!! Però en Pere que no n’estava massa segur s’ho mira i sí!!!! Té càmara de vàlvula llarga....uffff...menys mal!!! Canviada!!
Després d’uns quilòmetres de xerrera arribem a Mansilla de las Mulas, tard tard...les 16h! En Jaume ja ens tenia pensió reservada Casa Felipa....també baratet, cutrillo però net. Dinem, dutxa, i anem a visitar el museu etnogràfic de la província de Lleó que està en Mansilla i que la Felipa ens ha recomanat...el museu està molt bé però la noia guia és mooooolt avorrida i sembla que té ganes d’acabar....així que en Pere, en Jaume i jo ens desentenem de l’explicació i anem per lliure a la nostra bola....en Xavier i l’Asun com a nens ben aplicats queden atents a les explicacions de la profe, alumnes com aquests ja no en queden, us ho dic de bona tinta.....Museu acabat, tornem a la pensió fem bugada amb un centrifugat lamentable mig inundant la zona comú de la pensió...hem hagut de posar tovalloles a terra per xuclar el líquid element......i baixem a fer cerve i picoteo preparatori de la visita a Lleó.
Partim a visitar Lleó!!! Moooolt xulo, uns quants ja el coneixíem de las rutas leonesas, quins records!!!! Està a petar de gent!! Caminem per la Catedral, zona humida,......sopem a base de pizzes, amanides i pintes de cervesa!! Per rematar la nit els més valents fem uns ‘pacharans’ a un localito mític de davant la Catedral rememorant vells temps....Jo avui no condueixo de tornada, encara em faran bufar!!! En Jaume fa els honors.....

Sortida a castrojeriz

Esmorzar a San Nicolás del Real Camino, després del poble fantasma de Cazuelitas