EL CAMÍ DE SANTIAGO PER CARRETERA DESDE BARCELONA AMB EL C.C.PROVENÇALENC

miércoles, 29 de julio de 2009

5a etapa 29 de juliol: Puente la Reina-Santo Domingo de la Calzada (122 km)

Escrivint des de Rabanal del Camino (León) , 01 d’agost de 2009
7.15h Riiiiing riiiiiing.....U2.......baixem a esmorzar a l’hotel.....està mega ple de peregrins.....però poc a poc va buidant i decidim quedar-nos allà a esmorzar una mica de colesterol en forma de ‘bolleria’ diversa....
Partim destí Santo Domingo de la Calzada....dia esplèndid com tots els altres...però frescooooot frescooooot....ben abrigadets ens dirigim cap a La Rioja....2n esmorzar a Viana després de discórrer per la N-120 a bona velocitat malgrat els continus ascensos i descensos que ens seguim trobant per tot arreu.
Entrem a La Rioja! Però caos en la carretera!! La N-120 ha estat absorbida per l’autovia i allà no ens hi podem posar. Ja per sortir de Logroño hem hagut d’agafar un tros d’autovia.....acabem circulant per unes carreteres locals a indicació dels xavals que treballaven en el manteniment de l’autovia....a pocs quilòmetres d’arribar a Santo Domingo s’aixeca un vendaval que ens fa rodar més lents i acaba amb la nostres forces...la calor, malgrat no la notem damunt la bici, també ens ha deshidratat mooolt, arribem secs a Sto Domingo, així que aturem en el primer bar que trobem a fer una cola i aquarius respectivament....A l’oficina de turisme ens donen l’adreça d’uns hostal, acabem en el més proper, hospederia Cisterciense, una mena de convent de monges transformat en alberg, mooolt net, amb WIFI!!, però sense aire condicionat L....prou bé...en Jaume acaba dormint en una mena de bressol!! M’han vetat la foto!!
Dinem a Casa Amparo, un èxit, molt casolà, i bona relació amb els propietaris, perquè com sempre som els darrers en anar dinar, acabem xerrant amb els hostalers/restauradors mentre esperen que acabem....

Becaineta, penjar fotos al blog.......visita a Santo Domingo i a Logroño on acabem sopant pel centre un picadillo, i entrepans de calamars i vegetals.... Tornem a Sto Domingo, acabo de perdre un sopar a favor d’en Xavier, la temperatura de Logroño a Santo Domingo a baixat 4º! Poc m’ho pensava! És tard, més de les 12h de la nit.....
Les monges ens esperen...dormim bé bé bé, per fi, tot tres ok!! ...........

Camí de Sto Domingo de la Calzada, La Rioja.

Rampes i més rampes per carreteres riojanes.